Saturday, July 17, 2010

CLOSED BADMINTON CHAMPIONSHIP





Pada 17 Julai 2010, telah berlangsung "Closed Badminton Championship" di Dewan Bitara Sekolah Menengah Sains Kubang Pasu. Kejohanan ini melibatkan para guru dan staf sokongan. Penglibatan adalah menyeluruh sama ada di pihak lelaki mahupun wanita. Sepanjang kejohanan berlangsung, pelbagai aksi dan ragam sama ada oleh pemain mahupun penonton. Secara keseluruhannya bolehlah dikatakan para guru dan staf sokongan Sekolah Menengah Sains Kubang Pasu mempunyai potensi besar untuk di ketengahkan. Berdasarkan kejohanan tersebut, tidaklah perlu dirisaukan jika ada perlawanan dengan mana-mana pihak kerana potensi yang ada tidak wajar dipendamkan begitu sahaja.

Berikut adalah keputusan pertandingan.
Johan Perseorangan Lelaki dimenangi oleh Encik Mohd Roshidi bin Abdul Khani setelah menewaskan jaguh yang tidak asing lagi, Tuan Haji Ismail bin Ibrahim. Manakala bagi kategori bergu, Naib Johan dimenangi oleh pasangan Encik Ahmad Shahabudin bin Ismail dan Encik Mohd Hamide setelah tewas kepada pasangan Encik Abdul Talib bin Haji Sulaiman dan Encik Wan Mohd Saifudin bin Wan Long.

Manakala bagi kategori wanita, Johan Perseorangan dimenangi oleh Puan Fauziah binti Hassan setelah berjaya mengalahkan pemain yang lebih muda, Cik Norhashimah binti Azmi. Kekalahan dalam kategori perseorangan berjaya ditebus kembali oleh Cik Norhashimah binti Azmi setelah digandingkan dengan Cik Nor Azila binti Ishak dalam acara bergu setelah mengalahkan pasangan Puan Fauziah binti Hassan dan Puan Hazilah.


No comments:

Post a Comment